Visar inlägg med etikett Vikt och mått. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vikt och mått. Visa alla inlägg

torsdag 16 juni 2011

Vikt vecka tjugofyra

Vikt och mått V.24
Vikt
: -0,1kg (totalt -3,9kg)
Midjemått: -0 (totalt 7cm)
BMI: 32,1 (start 33.3)

Det här är sista vägningen på ett tag, mer om det sen. Vågen är hur som helst räddad från döden.

torsdag 9 juni 2011

Nära döden

Vi har ett nära-döden fall i lägenheten. Vågen.
Imorse när jag skulle genomföra veckovägningen så skuttade jag glatt när den visade 4kg mindre. Tänkte "ja, varför inte - har skött mig bra".
Sen slog verklighetstänket till "4kg på en vecka och du känner dig pigg och glad - nja".
Steg således på vågen igen och den visade 3kg mindre...något är lurt. Klev av och på igen, då visade den 2kg plus. LURT. Klev på igen och då blinkade den argsint "BATTERY" och blev svart.

Så var det med det. Veckovägningen inställd och hoppas jag kommer ihåg nya batterier till nästa vecka.
Är det plussiffror nästa vecka så tror jag fasiken jag ställer in vägningarna ett tag och fokuserar på att träna roliga saker. Börjar bli psykiskt nedbrytande att stirra sig blind på vikten nu faktiskt...

Idag - löpning. Hur ska det gå? Jag höll på att dö värmedöden inne på kontoret idag där jag hade 28 grader inne på mitt rum (!!) så känner mig lite mosig i både hjärna och kropp faktiskt...
Håll tummarna.

torsdag 2 juni 2011

Vecka tjugotvå

Vikt och mått V.22
Vikt: -0,3kg (totalt -3,8kg)
Midjemått: -0 (totalt 7cm)
BMI: 32,1 (start 33.3)

Ja...alltså det var ju ett väldigt litet minus. Med tanke på att det var ett stort plus förra veckan hade jag nog hoppats på mer men...
Har gjort det jag kunnat, jag kämpar på....

söndag 29 maj 2011

veckans...

Vikt och mått V.21
Vikt: +1,5kg (totalt -3,5kg)
Midjemått: -0 (totalt 7cm)
BMI: 32,2 (start 33.3)

Say whaaaaaaaat?!?! Plus 1,5kg.
Why? I say why?
Jag kan faktiskt inte hitta en rimlig anledning och jag blir SÅ besviken.

Men snart ny vecka och det är bara att kämpa på antar jag.

fredag 27 maj 2011

förvirrad själ?

Jag säger ganska ofta att jag är förvirrad. Många tror att det är en spelad roll, men jag har verkligen blivit mer förvirrad senaste året, förmodligen har det att göra med att ökad arbetsbörda och massa förändringar gör att min hjärna sorterar ut vissa saker...

Hur som helst, igår gick jag runt halva dagen och trodde det var onsdag. Så jag missade alltså morgonvägningen. Suck.
Imorse hann jag inte så jag får alltså bli imorgon. Det är sånt som händer när man inte alltid har allt i huvudet :)

torsdag 19 maj 2011

veckans resultat

Vikt och mått V.20 (v.40)
Vikt
: -0,3kg (totalt -5,0kg)
Midjemått: -0 (totalt 7cm)
BMI: 31,7 (start 33.3)

Känns skönt att det gick nedåt trots mina farhågor över förra veckans semesterutsvävningar och helgens födelsedagskalas. Så något rätt har jag ändå gjort. Midjemåttet stod still, men det kan ju med andra ord bara bli bättre till nästa vecka (ja, det kan bli sämre också, men så vill jag inte tänka)

0,7kg till så är jag tillbaka där jag var som lägst för ett antal veckor sedan. Det vore en miniseger i det hela stora. 15kg kvar, det känns däremot som svårt att klara till november. Men jag ska försöka så att jag får bort så mycket som möjligt. Första delmålet nått igen, nästa delmål är om 5kg, då jag passerar ett viktigt vikttal för mig. Det vore kul att nå det innan midsommar, men jag vill inte sätta för höga mål, så innan semestern är mitt mål, når jag det innan så ska jag få en fin belöning!

torsdag 5 maj 2011

Resultat

Vikt och mått V.18 (v.38)
Vikt
: -0,7kg (totalt -4,7kg)
Midjemått: -1 (totalt 7cm)
BMI: 31,8 (start 33.3)

Skönt att se ett minustecken. Skönt att känna mindre press.
Det var som att så fort jag skrev ner hur dåligt med motivation och inspiration jag hade så började den så smått återvända. Jag är inte på topp ännu, men jag känner mig mer taggad jag har tänkt och funderat och jag VILL ju det här. Ursäkter eller inte ursäkter, men jag vill.

Så idag har jag firat jag det lilla nedåtklivet på vikten med att hänga med mina fina tjejkompisar och skratta massor! Själavård så det förslår!

torsdag 28 april 2011

synd...

Vikt och mått V.17 (v.37)
Vikt: +1,5kg (totalt 4kg)
Midjemått: +2cm (totalt 6cm)
BMI: 32,1 (start 33.3)

Jaha, det var ju tråkigt...
Lite så känner jag. Uppgivet.

Jag har alltså gått upp 1,5kg och ökat 2cm på den här månaden som jag inte vägt mig. Jag har inte ens smygvägt mig (jag som är en notorisk vägare), så uppgiven har jag känt mig.
Så dippen märks av kan man säga. Det var ju tråkigt.

Visst kunde det vart värre - det kan det alltid. Det är ju inte så att jag helt slutat träna och ätit totalfel. Men jag har inte gett det där extra som jag behöver. Så det visar sig ju nu. Det var ju tråkigt.

Ytterligare ett inte så upplyftande men ärligt inlägg. Det hade varit lätt att mörka, att inte skriva upp. Men det här är ju min viktminskningsdagbok. Jag behöver komma ihåg det här, komma ihåg hur jag mådde och varför det gick åt det här hållet istället för ner.

Ska försöka blicka framåt nu, samla energi och kraft. Ta småsteg tillbaka.

Alltså jag är inte fullt så deppig som det kan låta - men det här gör mig deppig. Det var ju...tråkigt.

tisdag 22 mars 2011

Ett minus är alltid ett minus...

Men minus och minus blir plus, eller hur var det? (låt oss bara hoppas att så inte är fallet just nu)

Vikt och mått v.12 (v.32)
Vikt
: -0,4kg (totalt 5,5)
Midjemått: +-0 (totalt 8cm)
BMI: 31,6 (från start 33,3)

Sådär ja, nu hände det i alla fall någonting. Jag har passerat en fjärdedel av mitt mål. Men det har gått långt mer än en fjärdedel av tiden.
Jag är lite sur att jag faktiskt bara mätt midjemåttet och då bara midjan och inte över naveln. Det hade varit spännande att se om/vad som hänt på andra ställen. Visst kan jag iofs börja nu...

tisdag 15 mars 2011

Kämpa!

Vikt och mått v.11 (v.31)
Vikt
: +-0,0kg (totalt 5,1)
Midjemått: +-0 (totalt 8cm)
BMI: 31,7 (från start 33,3)
Copy-paste. Yey. Not.

Inte ge upp. Inte ge upp. Inte ge upp. INTE.GE.UPP!

tisdag 8 mars 2011

Veckans...

Vikt och mått v.10 (v.30)
Vikt: -0,1kg (totalt 5,1)
Midjemått: +-0 (totalt 8cm)
BMI: 31,7 (från start 33,3)

WTF. Ge sig nu kroppen, vad vill du ha från mig? Jag kanske måste börja späka mig, det verkar så.
Ja jag är lite barnslig just nu.

Idag ska jag äta en semla bara för det. Jättemoget, verkligen.

tisdag 22 februari 2011

Sanningens ögonblick...

Vikt och mått v.8 (v.28)
Vikt: +-0kg (totalt -5kg)
Midjemått: +-0 cm (totalt -7cm)
BMI: 31,7 (från start 33,3)

Jahapp... Ja vad ska man säga mer än att det är bara att köra på och hoppas att det löser sig till nästa vecka. Inte dra för stora växlar men fundera på vad jag kan ändra smått för att få till en nedgång. Har några saker i åtanke, träningen måste bli av denna vecka sådär bra som förra (vilket inte började så bra iofs) det är ju bara det att jag blir ju så satans hungrig av att träna mycket också, men äta rätt - inte bara äta, se till att få i rätt energi.

tisdag 15 februari 2011

Veckans...

Vikt och mått v.7 (v.27)
Vikt: +0,1kg (totalt -5kg)
Midjemått: +-0 cm (totalt -7cm)
BMI: 31,7 (från start 33,3)

Skönt att se att den stillasittande sjukveckan inte gav en större uppgång än sådär. (helt ärligt så kan det där lika gärna bero på att jag inte gick på toa innan jag vägde mig imorse, 1 hekto känns fjuttigt)

tisdag 1 februari 2011

Veckosummering

Vikt och mått v.5 (v.25)
Vikt: -0,5kg (totalt -4,3kg)
Midjemått: +-0 (totalt 6cm)
BMI: 32 (start 33,3)

Jag är nöjd att det går neråt, som alltid så skulle man ju vilja se större siffror men dessa motsvarar nog det som funkar för mig. Jag har lite utrymme i kosten för att leva och jag vet inte om jag hinner träna mer.
Det klart att om jag skulle tokransonera kosten och lägga in två pass om dagen så skulle det gå mycket fortare, men frågan är om jag vill att det ska gå fort eller om jag ska skapa en livsstil som jag kan hålla?
En kombination tror jag, jag vill se snabba resultat för att bli sporrad men jag måste hitta ett sätt att LEVA.

Nu måste jag rusa till simhallen för vattengympa och simning :)

tisdag 25 januari 2011

veckans...

Vikt och mått V.4 (24)
Vikt: -0,5kg (totalt 3,8)
Midjemått: -1 (totalt 6cm)
BMI: 32,1 (start 33,3)

Jodå, det går neråt i alla fall :) Det är jag glad för, trots den utsvävande veckan på Mallis.
Den här veckan innehåller vad jag vet än så länge inga utsvävningar och jag har tid för träning, endast en kväll då jag är bortrest.

Å nästa vecka är det första veckan på månaden, vilket betyder - bild. Hoppas jag, håll tummarna :)

tisdag 11 januari 2011

Det börjar bra

En liten nedgång men vore bra med lite mer framöver. Vad kan jag förbättra, jo jag kan bli frisk (vilket jag är nu) och träna mer :) Jag längtar!
Ikväll till exempel bränner jag och söta A av årets första vattengympapass. Ska bli fantastiskt skönt.
Men så till resultatet...tam-ta-ta-taaaa

Vikt och mått v.2 (v.22)
Vikt: -0,3kg (totalt 3,3kg)
Midjemått: +-0 (totalt 5cm)
BMI: 32,3 (start 33,3)

Välkommen v.2 nu kör vi så det ryker!
Jag har förövrigt bestämt mig för att det blir bildbevis 1 veckan i månaden istället för varje vecka...

tisdag 7 december 2010

A very little yey

Ett litet yey i det stora hela. Det går åt rätt håll igen i alla fall :)

Vikt och mått V.49 (17)
Vikt
: -0,5kg (totalt: -4,5kg)
Midjemått: -1cm (totalt: 5cm)
BMI: 31,9 (start 33,3)

Gällande bilder så har jag inte bestämt mig, kanske tar jag var femte vecka (så v.20 blir nästa gång) bara för jag har inte riktigt tid på morgonen för det. Eller så tar jag första tisdagen i varje vecka. Jag får se. Vi får se. Ni får se...

tisdag 30 november 2010

Sanningens ögonblick

Jaha, så var det då dags att se vad de senaste veckornas utsvävningar resulterat i. Jag ångrar inget och jag har ingen ångest. Så här är livet.
Jag anser att veckoräkningen har fortsatt som vanligt trots att jag inte fortsatt, jag har ju ändå ett mål :)

Vikt och mått V.48 (v.16)
Vikt: +1,7kg (Totalt 4kg)
Midjemått: +3cm (Totalt -4cm)
BMI: 32,1 (33,33 Start)

1,7kg plus, det var inte så bra. Men inte katastrof heller.
Midjemåttet har jag känt av och det är värre kan jag känna, fy. Fy, fy, fy.

Men det finns bara en sak att göra - vända trenden, köra ner huvudet och bara köra på!

tisdag 2 november 2010

Jasså...

Ja, den här veckan bjöd ju inte på några överraskningar direkt...eller jo, lite - jag trodde kanske jag skulle gått ner nåt. Men icke.
I och för sig så var helgen inte den bästa med party på fredagen och mat därefter på lördagen. Så jag får nog kanske skylla mig själv.
Nya tag, det är bara så.

Viktresultat v.44 (v.12)
Vikt: -+0 (Totalt -5,7kg)
Midjemått: +- 0 (Totalt-7cm)
BMI: 31,5 (33,3 start)

Skitockså!

tisdag 19 oktober 2010

Sjukdomens resultat

Eller är det kanske mest mina dåliga mönsters resultat? Varför måste jag falla tillbaka i gamla vanor bara för att jag är sjuk och inte kan träna? Va, va, va??

Nåväl, inte helt oväntat (för mig eftersom jag vet hur mycket mat som passerat munnen denna vecka) så gick jag upp denna vecka. Men ja, jag var medveten om det, det gör det inte okej, men som sagt - långsiktigt tänkande och medvetenhet.

Viktvecka v.42 (v.10)

Vikt: +0,3kg (totalt -5,3)
Midjemått: +1cm (totalt 6cm)
BMI: 31,7 (start 33,3)

Bilder kommer förhoppningsvis nästa vecka när kameran mår lite bättre :)