Visar inlägg med etikett löpning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett löpning. Visa alla inlägg

tisdag 17 april 2012

en helt vanligt ovanlig tisdag

Gårdagens planer på att springa brann lite granna inne på grund av ett lite för sent ikeabesök.
Men efter att dagens simplaner också blev avbokade så hade jag ju helt plötsligt en finfin kväll att springa på.
Fantastiskt :) Fantastiskt är också hur fiffig kroppen är, så här i efterhand kommer jag knappt ihåg att jag faktiskt kände lite granna för att ge upp och lägga mig ner och vila på asfalten under första jogg-setet. Det jag kommer ihåg är däremot hur lätt det sista joggsetet kändes och att tiden sprang iväg då. Lustigt och jäkligt bra. Nu vill jag ju springa igen, snart - det hade jag inte velat om jag bara kom ihåg det första ju.

hej å hå, jogga på - fasiken så
snabbt det ser ut att gå.

Väl hemma hade jag blivit så inspirerad av det här och det här glädjeropet över fantastiska pannkakor att jag var tvungen att testa. Sagt och gjort - jäklar så goda. Kanske mer åt efterrättshållet eller mellanmål än middag. Men mmmmm-mmm-mmm. Prova, det är en uppmaning!

Värt att tänka på är att man inte ska vara sådär otåligt hungrig som jag var utan steka dem på superlåg värme längre tid...annars blir de lätt lite mörka i kanterna (jämför höger och vänster nedan).

om jag har en ny app i telefonen - you bet!

måndag 20 februari 2012

Löpbandsdejt


Så här kan man se ut när man hoppar upp på Löpbandet för första gången på sjukt länge :)

När andra avlade löften om att träna mer och regelbundet så gick jag in i någon dvala och blev fröken tvärt emot. Höll igång volleybollen och simningen men inte så många löpsteg har det blivit...

Bloggen blev tyst, lite med flit och lite föll den i glömska.
Ska senare försöka sammanfatta 2011 och berätta om mitt nyårslöfte för 2012 som inte har ett dugg med träning (fast kan bli) att göra...

Nu tror jag inte det är mer än närmast sörjande som orkat hänga kvar är trots min frånvaro. Men ni som är kvar; High-five! Nu börjar vi!

söndag 2 oktober 2011

Topploppets 5:a

Hur gick det nu igår då?

Jotack, jag sprang in personbästa på 36:50, man kan säga att det blev två personbästa i ett då personen som ägde nummerlappen fick detta personbästa och jag själv ;)

Men själva loppet kändes inte alls bra, första 2km gick både uppför och  svagt uppför och jag gick ut för hårt och fick gå några korta stunder (någon minut här och där). Hade inte kollat något innan så hade inte koll på någon banprofil eller vart banan ens gick. Jag halkade ju bara in på ett bananskal liksom...
Men efter 2km gick det nerför en stund och då bestämde jag mig för att bara ösa på nerför och försöka ta igen den tid jag hade fått gå. Det var jäkligt varmt och jag kände mig påverkad av värmen och blev lite tjurig av att den utlovade vätskekontrollen som skulle vara vid 2,5km dök upp först efter 3km - marginell skillnad men jag var så varm att det var det enda jag suktade efter.

Efter 3km gick det i princip bara nerför in imål och det är också de här sista två kilometrarna som inte helt ovängat visar bäst tempo enligt klockan. Försökte ösa på sista hundra metrarna men det kändes nog snabbare än det såg ut...sådär som det ofta är.

Så ett lopp som jag bara skulle se som lite social träning blev ändå en sänkning av min 5km tid. (jag iofs gjort 32-33min på vårruset för kanske 4-5 år sen, men det känns så längesen att det knappt räknas) Det händer något när man väl får på sig en nummerlapp, små horn växer liksom ut i pannan...
Väl i mål så fick man en fin "goodie-bag" med lite smått och gott men där det mest onödiga kanske var lösnaglar (!!) kändes som en märklig grej att få efter ett lopp...


Efter att ha pustat ut ett stund med Anna som gick imål några minuter före mig så droppade resten av tjejerna in och vi fick avnjuta en mycket bra picknick korg. Vilken toppentur jag hade, från en planerad ensam tur till lopp och trevlig picknick med nya bekantskaper i dessa superhärliga tjejer. Klart uppköp för min del.



Om jag använde nya tröjan - nope. Hittade en glömd favorit på morgonen och beslutade mig för att återlämna inköpet, vilket öppnade för nya inköp i Rönnisch-tältet efter loppet. Jag är hopplös.

försöker ta outfit-bild

nu då? Näe, hur fasiken gör folk det här?

Äh, det här får duga!

Topploppet var en klart trivasam tillställning och kul med ett sånt här "jippolopp" som är blandat både herrar och damer (även om det var klart färre herrar i 5km-klassen jämte 10km klassen) som jag absolut kan tänka mig springa nästa år igen, men i mitt egna namn :)

fredag 30 september 2011

topploppet nästa!

Så kan det gå :)
Sim-Anna lockade med startnummer i topploppets 5km klass imorgon och jag var hör och häpna inte sen att ropa 'Ja!'

Tänkte att jag ju ändå ska springa en 5-km i helgen och det är ju roligare att göra det tillsammans med massa andra...

Men efterson tvättiden är imorgon och mina springfavoriter är i tvättkorgen så pssade jag på att ta vägen förbi centrum och köpte mig lite nytt. Klart oekonomiskt men det är ju sånt som kommer avändas. Faktum är att mitt träningsklädesrelaterade konto ökat ganska mycket på sistone - bra eller dåligt? Sålänge de används frekvent säger jag - bra!

Så hem och ladda lite och hoppas på att benen vill pestera ett personbästa imorgon med mig.


söndag 18 september 2011

segt och hjärnspöken

Idag stod distanslöpning på schemat och jag måste säga att jag var inte jättepeppad innan. Tyvärr, för det satt i när jag väl kom ut också.

Jag hade nog väntat mig att alla intervallpass skulle gett resultat, men det kändes bara segt, segt, segt (sen vid analys hemmavid av klockans information så visade det ju sig att det faktiskt hade gått något fortare än sist). Vid 3km kände jag dessutom att jag behövde gå en stund, vilket också satte sig på hjärnan sen. Jag fick svårt att tvinga mig det där lilla extra och bara pressa mig igenom det jobbbiga.

Då satte sig dessutom en kommentar som en i sällskapet när vi hejade på Kisaloppet sa, vi stod och hejade vid ca 2,5km och när de snabba och medelsnabba sprungit förbi så började det komma några som gick och då sa personen, förmodligen utan att mena speciellt mycket med det, "oj, går de redan - hur ska det här gå"?
När jag då idag gick vid 3km så dök det där upp och jag började jämföra mig, med de där som gick då och med personer som springer både långt och fort...

Men man SKA ju inte jämföra sig med någon annan än sig själv. Jag vet ju det. Men ibland är det svårt att kontrollera hjärnspökena som tar sig in innanför pannbenet. I det här fallet höll sig hjärnspökena som talade om för mig hur långsamt det gick kvar i 7,7km...

Bättre pass har jag defenitivt haft, men man blir starkare av alla pass - på olika sätt.


Så här kändes det INTE idag...

tisdag 13 september 2011

Rosa drömmar?

Alltså att jag gillar mörkrosa är ingen nyhet för mina vänner, men idag var jag så rosa-kittad att jag nästan ville kräkas en smula själv...

Rosa funktionstisha, rönnish byxor med rosa detaljer (dock egentligen lite för pastellrosa för min smak), sköna rosa gococo strumpor och mina gudomliga saucony med hör och häpna - rosa detaljer. Allt detta akompanjerades av en rosa vattenflaska (och halvvägs in i passet även av mitt mörkrosa ansikte). Till gymmet gick jag såklart i mina rosa crocs (alltså gymmet ligger 5 våningar ner och 5 steg till vänster utanför porten så inga längre promenader med de där ful-sköna tofflorna).

Men det gick ju bra att köra intervaller som en rosa fluffig dröm också...men i framtiden ska jag nog dra ner lite på antalet rosa detaljer per pass ;)

Nu - dusch, mat och kanske kanske skriva om det där loppet jag nästan glömt att jag sprungit...

tisdag 6 september 2011

mot nya mål...

I väntan på race-report Tjejmilen 2011 så kan vi beundra detta nedan. Nya mål redan :)

onsdag 20 juli 2011

seeeega backar

Idag var det verkligen inget enkelt beslut att ta sig ut och springa. Jag krigade länge med mig själv och med mina oerhört trötta ben.
Sitt ner i soffan sa benen, vi är TRÖTTA, vi värker och vill vila.
Men det finns inte riktigt utrymme för att slacka nu, inte om jag vill genomföra tjejmilen och ha en trevlig upplevelse.

Så ut kom jag tillslut och bestämde mig för backträningen igen, hoppades på att den skumma killen inte skulle vara där igen, hur stor risk är det tänkte jag och joggade bort mot Solvallaparkeringen.
Benen var verkligen stumma, men konstigt nog så kändes det lättare att trycka på med fart uppför backen än att jogga normalt.

Eftersom jag varje gång hittar nya fiffiga funktioner på klockan så kan jag nu bjuda på tiderna från dagens pass också:

    Tid                Tempo              Bästa tempo
1) 00:01:00        06:08 min/km      04:37 min/km
2) 00:01:01        06:24 min/km      04:59 min/km
3) 00:01:02        06:25 min/km      05:00 min/km
4) 00:01:00        06:22 min/km      04:31 min/km
5) 00:01:03        06:39 min/km      05:08 min/km
6) 00:01:03        06:49 min/km      05:08 min/km
7) 00:01:01        06:44 min/km      05:27 min/km
8) 00:01:03        07:03 min/km      05:43 min/km
9) 00:01:01        06:34 min/km      05:21 min/km

Höll ganska jämt tempo ändå :)  Sprang upp, joggade ner och ståvilade i 45 sekunder, så ovan är enbart själva backintervallen (upp och ner)

Tanken var ju självklart att det skulle varit 10 gånger, men jag gjorde en tankevurpa och joggade hemåt efter 9st, så med uppvärmning, ståvila och nedjogg så blev det ändå ett 30 minuterspass. Trots att benen egentligen inte ville. WIN!

Jag hoppas jag inom en snar framtid kan komma med inlägg om hur härligt det var att springa, hur lätt det var att ta sig ut och allt sånt. Men just nu är det en kamp, självklart tycker jag att det är roligt i grunden - annars skulle jag inte göra det. Jag har ett mål jag vill nå och det motiverar mig, men det är en kamp.
En kamp som jag vet många med mig upplever när man börjar springa (eller som i mitt fall, börjar om igen).

Nu ska jag leta reda på något att stoppa i magen och sen förbereda tidigt sänggående. Morgonsimning imorgon!

fredag 15 juli 2011

Backträning

Jag lyckades göra en kupp mot mina trötta ben igår.
Var inte alls sugen på att springa igen och benen var som två stockar. Sega, trötta, tunga. I bakhuvudet fanns dock tanken om att jag hade svårt att få till 3 pass denna vecka om jag inte gav mig ut.

Men så satt jag i soffan och läste nya Runners och letade inspiration, plötsligt kom jag ihåg vad Olof Röhlander sa under föreläsningen jag var på om att man kan inte bara vänta på bra tider, tänk om de aldrig kommer - vad gör du då? Inspiration kommer sällan bara av sig själv, det är väldigt få gånger, ibland kanske man bara måste göra saker som man vet blir roliga sen.
Simultant med denna tanke läste jag i tidningen "om du har svårt att bestämma dig för att komma ut och springa så bestäm dig åtminstone för att byta om, när du väl är ombytt är det svårt att inte ge sig ut"

Så jag bestämde mig för att byta om och mycket riktigt, då är det svårt att inte ge sig av.

Visste inte alls vad jag ville göra, bara springa, köra intervaller, backträning eller gå en långpromenad. Så började med att jogga lite lätt som uppvärmning och hamnade borta vid stora parkeringen vid Solvalla, där såg jag en backe som kändes fin för lite backträning. Så då fick det bli det :)
Backen var kanske någonstans mellan 50-70m lång så körde lite högre tempo upp och joggade ner och sen ståvila 60 sekunder (kanske inte alls så här man kör backträning, men jag improviserade och körde på).
Med nedvarvningen på hemvägen så blev det totalt ett 30 minuterspass och det var SÅ skönt efteråt. Benen var trötta och glada, humöret höjt och duschen efteråt var ljuvlig.


Här är en liten print screen från Garmin på puls och höjd, det säger mig idagsläget inte så mycket. Men kan vara kul att jämföra framöver.

Den sista pulstoppen är förövrigt kopplad till en händelse som kanske inte var lika härlig under passet. Efter 9 backintervaller så dyker det från ingenstans upp en kille som börjar prata med mig, vill ha mitt nummer och lära känna mig, jag tackar vänligt men bestämt nej och signalerar att jag ska fortsätta springa. Han säger hejdå men försvinner in i skogsdungen brevid backen och smyger omkring, ganska obehagligt, så när jag är klar så viker jag av mot ett annat håll och rundar parkeringen från andra hållet för att sen fortsätta hem. När jag kommit en bit tillbaka så kommer han småjoggandes mot mig igen, så jag stannar (det här är en ganska öde parkering utöver ett par enstaka övningskörare som körde runt och de var då i närheten) och han fortsätter att vilja prata.
Eftersom jag inte alls var på varken humör eller hade lust att prata med honom så sa jag bara bestämt men fortfarande vänligt att jag inte var intresserad av sällskap och att jag ville fortsätta ensam. Varpå han svarar väldigt defensivt "men jag gör inget fel med dig". Sättet han sa det på var bara obehagligt och jag ville bara därifrån, så jag började gå därifrån och han ropar hejdå. När jag vänder mig om så ser jag att han fortfarande smyger runt illa dolt av småbuskar och annat på avstånd bakom mig, så såfort jag kommer runt ett hörn (där jag dessutom inser att jag är långt borta från någon alls och en ännu mer ödslig plats) så börjar jag springa för allt vad tygen håller. Det är alltså pultoppen.

Han KAN ha varit helt ofarlig och faktiskt bara sällskaplig och kanske inte hade alla hästar i stallet (när jag tänker tillbaka på det nu) men det kändes bara väldigt obehagligt hela situationen och jag blir arg när jag tänker på att man ska behöva känna så här när man är ute som ensam tjej, att man ska behöva vara på platser där många rör sig och känna sig otrygg.
Jag blir även arg å många mäns vägnar att vi tjejer behöver vara skeptiska och avvaktande så fort någon närmar sig, för det är få rötägg som förstör för många.

Väl hemma så kände jag mig ganska illa berörd av hela grejen och lite arg samtidigt.
Kanske väljer jag en annan plats för backträningen nästa gång...

onsdag 13 juli 2011

YES!

Jag överlistade mig själv ikväll.
Gav mig ut och tänkte mig en 30 minutersrunda. 4minuter jogg och 2 minuter gång, vanliga rundan.
Men mitt i någonstans så svängde jag höger istället för vänster och bestämde mig för att förlänga rundan, bara sådär.

Första intervallen kändes seg, det tog ett tag innan jag fick igång benen. Men sen kändes det riktigt skönt, ville liksom fortsätta. När jag närmade mig hemma så hade det gått 40 mintuer, ändringen i rundan jag gjorde blev inte så mycket längre än jag trodde. Men jag bestämde mig för att sluta.

Visst hade jag kunnat fortsätta tills jag var helt slut och bara mosa. Men jag har fler joggingpass att avklara denna vecka och vad kommer kroppen och jag komma ihåg nästa gång om jag hade kört totalslut på mig? Jo, hur jobbigt det var och gå in med den inställningen. Som nybörjare så här så måste man nog våga avsluta när man fortfarande är pigg. Får för mig att det är ett lätt nybörjarmisstag annars, att man går ut kör en stenhård runda och tycker inte alls det känns kul när man kommer in och så blev det bara den rundan.
Alltså, inte ska jag komma här med pekpinnar, men det är bara en reflektion.

Så här såg tiderna ut för joggintervallerna:
1) 07:33 min/km
2) 07:05 min/km  
3) 07:16 min/km   
4) 07:01 min/km  
5) 07:00 min/km   
6) 06:58 min/km

Jag vet att det här är tempon som "riktiga löpare" fnyser åt. Men jag är nöjd, jag jämför med mig själv.
När får man förresten börja kalla sig "riktig löpare"?

Nu - dush, sen vansbroinlägg :)

skämsrunda


Sitter här och laddar upp med ovan mellanmål (banan, jordgubbar, keso och kesella) för att ha lite energi när jag väl kommer hem för att ta mig an det som blivit lidande för min älskade simning. Löpning.

Funbeat visade mig hänsynslöst att det är 3 veckor sedan jag tog ett löpsteg. Vad hände? Jag hade ju börjat komma in i en rutin. Jag mina Saucony och herr Garmin. Det var ju vi mot alla snabblöpare. Mysjoggaren Kejrin liksom.

Så idag förväntar jag mig att stå där på nollrutan igen, men jag måste ut.

Maratonmannen som lovat mig att hjälpa mig att komma i hjälplig löpform till tjejmilen har ställt ett ultimatum. Du måste springa 3 gånger i veckan, sen får du simma hur mycket du vill.
Men hallå?! När ska jag då hinna simma?
Det får bli fler morgonpass med andra ord... Hahaha, moahahaha. Skrattar hela vägen till "dömorgontrötthetsdöden-graven".

Löpning alltså. Idag. En fot framför den andra tills jag är hemma igen.
Att kämpa igenom sina svagheter gör en stark och allt sånt där. Kom igen nu kroppen - SAMARBETA!

När jag kommer hem igen så lovar jag att sammanfatta Vansbrosimningen. Varför jag är missnöjd, hur det gick till, hur man undviker en panikattack när man blivit sparkad i huvudet vid start, hur man tar sig i en våtdräkt och sen känner att man vill duscha efteråt...ja the full story så att säga.

tisdag 21 juni 2011

leta energi

Nu är det sådär igen, sjukt osugen på att ut och springa. Det regnar jäkligt mycket ute och energin är verkligen LÅG. Måste leta fram energi och inspiration...
Energi och inspiration...energi och inspiration. Kan man köpa på lösvikt tror ni? Hemkörning?

Jävlar så svårt det ska vara att bara göra...

tisdag 14 juni 2011

Härligt!

Vad glad jag är nu att jag kom ut. Gjorde en deal med mig själv just som jag satt och höll på att bli kvar i soffan att om jag tog mig ut så skulle det räcka med ett halvtimmespass.

Väl ute så bestämde jag då att jag skulle försöka höja tempot på joggintervallerna. För idag skulle jag köra gågg, 6 minuter jogg och 3 minuter gång emellan.
Å visst lyckades jag höja snittiden, en halv minut/km och för mig bra. Visst hjälper det att veta att man har färre intervaller framför sig.

Första intervallen var lite tung innan kroppen liksom fattade vad vi höll på med, att jag inte satt kvar i soffan längre. Andra kändes lite bättre och jag sprang och filosoferade och hittade en backe vid sidan av min löpväg som jag tänkte jag kunde använda till backintervaller någon gång (huh? va? Varför tänkte jag så, backintervaller är ju dödsjobbigt) och vips så var det gångpaus.
Vid sista intervallen så insåg jag att jag måste hållt ganska jämt tempo på joggintervallerna för jag startade och slutade på ungefär samma ställe. När jag väl kollade klockan hemma så visade det sig att sista intervallen gick fortast. Hemlängtan? 3,84km på 30 minuter, sprang 21 och gick 9.

Det lönar sig alltid att ta sig ut när man är tveksam. Det vet jag ju, men det känns aldrig så innan. Då känns det som att inget kan kännas bättre än att vara kvar i soffan.

velar

ska jag, ska jag inte? Ska jag, ska jag inte?
Springa alltså.

Stora tröttheten slog till och det känns omöjligt att tvinga mig ut genom dörren...

Ska jag, ska jag inte?

Talar för:
- måste om jag vill bli bättre
- skönt när jag är klar
- härligt att springa i regnet
- mina skor är sköna
- jag vilade igår

Talar emot:
??????

Jahapp, då kör vi då.

söndag 12 juni 2011

Jag ♥ saucony progrid ride 3



Idag tog vi oss ut, jag och mina nya fina Saucony. Samma runda som förra veckan skulle avverkas, skillnaden var att nu var jag ensam. Jag har av någon anledning lättare att ge upp när det känns tungt när jag är själv.

Hur som helst, tanken är att det här nu blir min söndagsrunda ett tag framöver, som jag ska försöka förbättras på ju. En halv minut snabbare denna gång, vilket man nog inte ska lägga så mycket vikt vid, det är ju första veckan. Men jag är mest glad över att jag joggade hela vägen runt, 5km, på egen hand utan att ge upp trots att det blev riktigt tungt i motluten.

Å skorna - helt underbara. På löplabbet i fredags konstaterades efter att stått på glasplatta och filmats på löpband att jag har helt neutralt löpsteg och ett högt fotvalv (netural visste jag iofs, eller när jag kollade på Stadium sa den säljaren att jag hade neutralt steg med lätt pronation - här såg jag ju själv, helt neutralt).
Mina gamla Puma som jag tidigare haft och tyckt varit bra var dock pronationsskor och har inte stöd för högt fotvalv, inte så speciellt bra dämpade för tung löpare. Fel, fel, fel med andra ord.
Jag har senaste turerna klagat lite på att jag fått ont kring vristerna och det känts extremt ansträngt längs med framsidan av underbenet, något som faktiskt kan förklaras av de gamla skorna. Eftersom jag inte pronerar men det var pronationsstöd i skorna så får vristerna och musklerna i benen jobba extra mycket för att kämpa mot pronationsstödet.
Jag ska inte ropa hej ännu och säga att allt är nya skornas förtjänst, men idag kände jag inte av något av det där, varken vristerna eller framsidan av underbenen. Även om det inte är skornas förtjänst så var de otroligt sköna.

Lärdom, inte köpa skor på annat ställe än där det finns kunnigt folk. Stadium och intersport i all ära, men kvaliteten på deras skoförsäljare är minst sagt varierande, har fått ganska olika "besked" från dem när jag tidigare provat skor där. Speciellt har jag där fått höra att "som neutral löpare kan du absolut ha pronationsskor, inga problem", kan det månne hänga ihop med att deras sortiment består till 98% av skor med pronationsstöd?

tisdag 7 juni 2011

latmasken vs Kejrin 0-1

Hörrni, jag tog mig ut.
Satt ett tag i soffan och velade (jagSKA inte sätta mig i soffan innan) men sen skyndade jag att byta om innan jag hann ändra mig och stack ut.
Idag körde jag gågging, 6 minuters jogg med 3 minuter gång emellan i 45 minuter. Fast det blev 44:49 minuter, det fick gå bra det också.

Marathonmannen hade hjälpt mig att ställa in min finfina Garminkompis så att den pep var 6:e/3:e minut när jag skulle gå, vilket låter fånigt men blev lite roligare. Dessutom kunde jag se snittider på joggingen och inte bara totalsnittid, vilket en statistiknörd som jag tycker är roligt.

Varmt var det, jösses så varmt. Men tog iaf linne, vilket jag fegar för att göra annars då jag känner mig en smula "naken" i linne... Vilka knäppa tankar som letar sig in i huvudet ibland, de har en tendens att fastna där också...

Hur som helst, första intervallen gick svagt uppåt - trodde jag skulle dö, andningen tung. Andra intervallen var skönare, kontrollerad andning - kunde se mig lite omkring (när inte svetten rann i ögonen dvs), tredje intervallen var mysigast - då hittade jag en liten grusstig i ett lummigt område att följa, 4:e intervallen kändes oändlig - raksträcka längs med bilväg, 5:e och sista intrevallen började uppför - tungt, men var också den intervall som gick fortast.

Jag fick till och med core-passet efter löpturen. Herregud, hur många mentala vinster kan man göra på en dag? ;)

Nu ser jag fram emot torsdagens löpning, konstigt hur det kan svänga.... ;)

Förresten, sa jag att jag svettas en hel del när jag tränar - tänk då när det är 27 grader varmt ute:


Det är svettdroppar på armen, ingen konstig hudåkomma :)

lördag 4 juni 2011

träningshelg?

Förra gången det var långledigt så hade jag bestämt mig för att träna massor. Det blev inte så...
Men den här gången så har jag lagt upp schema och min intention är att följa det.

I onsdags började jag ledigheten med ett pass i simhallen. Torsdagen var veckans första vilodag.
Igår var jag ute och sprang och idag ska jag snart ge mig iväg till simhallen. Tanken var att jag skulle cyklat dit, men måste fixa lite saker på vägen dit som inte funkar med cykeln så får se hur jag lyckas lösa det.

Gårdagens löppass gav blandade känslor. Det började fantastiskt bra, så härligt att vara ute i solen, lätta steg, kontrollerad andning. Sen någonstans mot slutet så vände det, jäkla värme, solen i ögonen, svettdroppar som rinner i ögonen, ben tunga som stockar...gaaahhh när är det sluuuuut?

Men så hinner jag i princip bara stretcha och duscha så känner jag att jag vill ha revansch på den där sista biten. Konstigt hur kroppen fungerar, eller är det bara jag?

Nya fina tights förgyllde i alla fall löppasset :)



onsdag 1 juni 2011

Sådärja...


Ingen återvändo (jo, det klart man kan DNS'a men det finns inte i min världsbild om det inte finns en väldigt bra anledning), nu är anmälan betald. Om 94 dagar står jag på startlinjen.

94 dagar på mig att träna så jag behagligt kan genomföra en mil. Helt plötsligt låter 94 dagar jävligt lite.

måndag 30 maj 2011

Morgonjogg

Eftersom sömnen inte ville samarbeta sticker jag ut och springer.
Är det säkert att man inte kan dö trötthetsdöden av att träna så här tidigt? ;)

tisdag 24 maj 2011

Vårruset nästa

Bildkälla


Nu beger jag mig mot vårruset och kvällens trevliga sällskap. Jag har inget direkt mål med loppet utan ser det som en trevlig träningskväll. Det vore såklart roligt om det gick fortare än den tid vi sprang på i lördags, känns föga troligt att jag ska blivit assnabb på 3 dagar även fast den här banan är flackare än det vi sprang i lördags. Men kul ska det blir.

Medan ni håller tummarna för mig, för det gör ni väl? Så kan ni underhålla er med detta: