Visar inlägg med etikett Månadssummering. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Månadssummering. Visa alla inlägg

måndag 3 oktober 2011

Oktoberrapporten

711 minuters träning fick jag ihop
60 minuter spenderades på frisim
346 minuter spenderades på löpning
30 minuter spenderades på ren core
160 minuter styrketräning
25 minuter övrig kondition
90 minuter golf
21 pass fördelat på 13 dagar...

Så, totala antalet träningsminutrar sjönk från augusti till september. Men styrketräning, löpning och core ökades på. Simningen däremot. Älskade simningen...
Det är lätt att se att jag kan samla ihop många träningsminutrar på det, jag vet ju med mig att jag kan nöta på läääänge i bassängen.

Att antalet träningsfria dagar ökade i september var ingen nyhet, mycket deppiga praktiska saker som skulle lösas denna månad och som tärde mycket på orken.
Men nu är oktober hälsad välkommen med dunder och brak!

torsdag 15 september 2011

Sen augustirapport

Sen Augustirapport, otroligt sen - men bra att lägga till samlingen för egen del att kika tillbaka på :)

935 minuters träning fick jag ihop
245 minuter spenderades på frisim
322 minuter spenderades på jogging
15 minuter spenderades på ren core
135 minuter styrketräning
73 minuter crosstrainer
145 minuter rask promenad
15 dagar av 30 har jag tränat och kört 27 träningspass
Således har jag haft 16 vilodagar av 30
300 minuter mer än Juni, trots semester och en hel träningsfri vecka. Semestern bjöd dock på en hel del dubbelpass och så öppnade ju gymet här nere så styrketräningen har tillkommit.
Antalet löpminuter ökades på bekostnad av simningen, men snart drar simträningen igång igen och drar sitt strå till träningsstacken :)
Coreträningen, eller bristen på core-träning. Jag fattar inte hur svårt det ska vara att lägga 15 minuter efter varje löppass. Nu får jag en hel del coreträningen i de styrkepass som Noah satt ihop så det är inte så att jag står utan Core-träningen...

måndag 4 juli 2011

Junirapporten

616 minuters träning fick jag ihop
345 minuter spenderades på frisim
226 minuter spenderades på jogging
45 minuter spenderades på core
13 dagar av 30 har jag tränat och kört 16 träningspass
Således har jag haft 17 vilodagar av 30

Jag orkar inte ens kommentera det låga antalet träningsdagar och det höga antalet vilodagar.
Vilodagar? Latdagar!
Positivt är att joggingen ökat med 77 minuter från maj, att antalet core-pass ökat (kör bara en 10-minutare efter löppassen, så därför inte så högt antal minuter) och att det faktiskt var mer tid tränat och några fler träningsdagar än förra månaden.
Juli - bring it on!

fredag 3 juni 2011

Majrapporten

569 minuters träning fick jag ihop
300 minuter spenderades på frisim
90 minuter spenderades på vattengympa
149 minuter spenderades på jogging
30 minuter spenderades på rask promenad
12 dagar av 31 har jag tränat och kört 13 träningspass
Således har jag haft 19 vilodagar av 31

En veckas semester i Frankrike drog ju såklart ner siffrorna så jag har egentligen inte så mycket att säga :)

tisdag 3 maj 2011

Aprilrapporten

527minuters träning fick jag ihop
250 minuter spenderades på frisim
225minuter spenderades på vattengympa
18 minuter spenderades på jogging
10 minuter spenderades på core
11 dagar av 30 har jag tränat och kört 18 träningspass
Således har jag haft 19 vilodagar av 31

Lustigt att jag får in ett ynka corepass men så får jag knappt ihop hälften av mitt mål på 1000 minuter. Suck. Men som sagt, april har varit månaden då motivationen sjönk som en sten i min lilla sjö.
Det känns ju tråkigt, men bättre ägna energin åt att blicka framåt istället för att gräva ner sig i vad som hänt och som jag inte kan påverka nu.

söndag 10 april 2011

Marsrapporten

Eftersom jag tog en liten paus så sammanställer jag mars månads träning först nu.

976 minuters träning fick jag ihop
660 minuter spenderades på frisim
135 minuter spenderades på vattengympa
181 minuter spenderades på jogging
15 dagar av 31 har jag tränat
Således har jag haft 16 vilodagar av 31

Mitt mål att nå över 1000 minutrar denna föll på målsnöret. Hade jag hunnit med vattengympapasset som jag missade för att jag blev kvar på jobbet så hade jag fixat det. Men i april, då jäklar ska det upp och över 1000 minutrar.
Jag skulle också vilja få till lite fler pass. Men som jag skrev förut så är jag inte riktigt i fas, så jag kanske bara ska se till att de pass jag verkligen gillar verkligen blir av, för då brukar det lösa sig.
Mål är bra, men sätter man för höga mål när man inte riktigt är i fas mentalt så har jag en tendens att slå ner fasligt på mig själv efteråt om jag inte når dem.
Men det här med core-träning som jag påpekat varje månad. Hallå. Hur dåligt kan det gå egentligen? Jag behöver det verkligen. Både för simningen och om jag vill bli bättre när jag springar, så varför gööör jag det inte? Vavavavava??

April - nu kör vi!

måndag 28 februari 2011

Februarisummering

955 minuters träning har jag skrapat ihop dvs knappt 16 timmar.
710 minuter spenderades på frisim
135 minuter spenderades på vattengympa
20 minuter core (hmmm det här ska nog ökas på)
och slutligen ynka 20 minuter rask promenad
14 dagar av 28 har jag tränat
Således har jag haft 14 vilodagar av 28 (6st ofrivilliga pga sjukdom)

Trots en sjukvecka så lyckades jag med min utmaning att öka förra månades träningsminutrar med 200 minuter. Härligt.
Så målet för Mars är minst 1000 minuter och lite fler joggingpass och spinningpass.

Imorgon kickar vi igång Mars och jag gör det med en tur till simbassängen igen :)

tisdag 1 februari 2011

Summering - Januari

Så har en hel månad av 2011 gått. En hel jäkla månad. Hur gick det till?

623 minuters träning har jag skrapat ihop dvs drygt 10 timmar.
280 minuter spenderades på frisim
135 minuter spenderades på vattengympa
117 minuter spenderade jag joggande
och slutligen 90 minuter på spinningsadeln

Det är inte så att jag är superstolt över de siffrorna, men skall tilläggas att de första 9 dagarna i januari gick bort till sjukdom.
I det här är inte de 7 timmar jag spenderat på golf räknats in, av den enkla anledning att 3 timmar körde jag golfsimulator och 4 timmar en runda på Mallis, med golfbil. Visst är det träning av överkroppen, men det känns inte rättvist mot de andra passen att räkna med...

Så vad säger ni, en ökning med 200 minuter under februari ska jag väl kunna fixa va?
För nu är det bara att gräva ner huvudet och köra.