Visar inlägg med etikett träningsvecka. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett träningsvecka. Visa alla inlägg

måndag 3 oktober 2011

Veckan som gick

Helt klart en bra vecka ur träningssynpunkt för min del. Skulle tränat i torsdags men fick sitta kvar på jobbet tills väldigt sen så fick byta söndagsvila mot torsdagsvila :)

Måndag: Styrketräning + korta intevaller i backe (30+20min)
Tisdag: långa löpintervaller (30min)
Onsdag: frisimning (60min)
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Topploppet 5km (36:50min)
Söndag: Styrketräning + korta intervaller (30+20min)

Den här veckan inleds med vila och sen får vi se vad som händer. Två styrkepass skall blandas med ett simpass och lite distanslöpning. Ungefär som den här veckan med andra ord :)

måndag 19 september 2011

Veckan som gick

Veckan som gick var en ganska bra träningsvecka. (men en kass privat-vecka)
Lördagens bonuspass jag hade tänkt köra var det enda som inte blev av. Men de planerade blev av...

Måndag: Styrketräning + crosstrainerintervaller
Tisdag: Löpning, intervaller
Onsdag: PT-träning, styrka och löpintervaller
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Löpning, 7 km

måndag 4 juli 2011

Träning vecka tjugosex

Träningsvecka v.26
Måndag
: Vila
Tisdag: Simning - crawl 30 minuter
Onsdag: Simning - crawl 65 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Simning - crawl 60 minuter
Söndag: Vila

måndag 13 juni 2011

träning vecka tjugotre

Träningsvecka v.23
Måndag
: Vila
Tisdag: Jogging 44:49 minuter + Core 10 minuter
Onsdag: Simning - crawl 60 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Simning - crawl 55 minuter
Söndag: Jogging 38:55 minuter

Helt okej vecka även om jag grämer mig lite över att jag inte kom ut och sprang i torsdags, men det var lite dagen då allt gick fel. Mest nöjd över joggingturen igår.

måndag 6 juni 2011

träning vecka tjugotvå

Träningsvecka v.22
Måndag: Jogging 39 minuter
Tisdag: Simning - crawl 65 minuter
Onsdag: Simning - crawl 45 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Jogging 45 minuter + Core 15 minuter
Lördag: Simning - crawl 45 minuter
Söndag: Jogging 39 minuter

En riktigt bra träningsvecka känner jag. 3 joggingpass och 3 simpass OCH core. Lite mer core så vore det perfekt :) (mycket vill ha mer)

måndag 30 maj 2011

Träningssummering

Träningsvecka v.21
Måndag: Simning 60 minuter
Tisdag: Vårruset, jogging 45 minuter
Onsdag: Simning 50 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Promenad 30 minuter

En helt okej vecka som faktiskt inte tillät mer träning än så här. Roliga pass alltihopa, förutom kanske vårruset där jag joggade runt och var lite småförbannad hela loppet...

måndag 23 maj 2011

Träningssummering

Träningsvecka v.20
Måndag: Vila
Tisdag: Vattengympa 45 minuter
Onsdag: Simning (crawlkurs) 50 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Jogging 41 minuter
Söndag: Vila

Ett pass till så hade jag varit nöjd, nu känns det...okej. Mest nöjd är jag över lördagens joggingtur in till stan. En trevlig tur som inte var så jobbig som jag hade trott men sådär är det alltid efteråt. En sak står klart och det är att jag vill komma igång att springa igen, bra träning och kan bli roligare (om det blir mindre jobbigt)

tisdag 3 maj 2011

summering

Träningsvecka 17 (v.37)
Måndag: -
Tisdag: Vattengympa 45 min
Onsdag: -
Torsdag: -
Fredag: -
Lördag: -
Söndag: Jogging 24 minuter (3,1km)

Som sagt, inspirationen bortblåst och missade onsdagssimningen för ett möte. Men så här såg det ut i alla fall...

måndag 11 april 2011

veckosummering

Träning v.14 (v.34)
Måndag: Vila
Tisdag: Vattengympa 45 minuter + frisim 35 minuter
Onsdag: Crawlkurs 50 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Vattengympa 45 minuter + frisim 30 minuter

Den som hittar ett core-pass har vunnit en valfri dammtuss...
En helt okej vecka sett utifrån den lediga tid jag haft för träning. Jag har haft kul alla pass (okej, vattengympapasset i tisdags var lite menlöst, men jag hade så roligt med A&L att det uppvägde) och det är viktigt just nu, jag måste ha roligt för att sporra mig och komma ihåg att jag GILLAR att träna. För jag gör ju det.

måndag 21 mars 2011

träningssummering v.11

Träning V.11 (v.31)
Måndag: Vila
Tisdag: Crawl 25 minuter + Vattengympa 45 minuter
Onsdag: Vila
Torsdag: Jogging 25 minuter + Crawl 45 minuter
Fredag: Vila
Lördag: Crawlkurs 45 minuter + egen simning 60 minuter
Söndag: Jogging 56 minuter

Totalt 310 minuters träning.
En vecka jag är nöjd med, jag har tyvärr inte fått in någon core träning som jag skulle. Bättring Kejrin!
Nu när crawlkursen är slut så blir det extra viktigt att jag på egen hand tar tag i simningen och inte slackar bara för att jag inte har lördagarna att öva inför.

måndag 7 mars 2011

Träningssummering

Träningsvecka V.9 (v.29)
Måndag: Vila
Tisdag: Simning 70 minuter
Onsdag: Vila
Torsdag: Simning 60 minuter
Fredag: Simning 60 minuter
Lördag: Gågg 39 minuter
Söndag: Vila (om inte bowling räknas ;) )

Totalt 229 minuter på fyra pass. Helt okej, lägre än på länge men okej, men det där med att variera träningen gick det ju sämre med. Mycket simning blir det...

måndag 28 februari 2011

Summering

Träningsvecka V.8 (v.28)
Måndag: Vila
Tisdag: 65 minuter simning + 45 minuter vattengympa
Onsdag: Vila
Torsdag: Simning 60 minuter
Fredag: Vila
Lördag: Crawlkurs 45 minuter + 60 minuter egen simning
Söndag: Simning 75 minuter

Totalt 350 minuter och av dem 305 minuter simning.
Hyffsad träningsvecka men hade velat få in ett spinning och löppass men nu blev det så här och det blev ju bra :)

måndag 21 februari 2011

Veckan som gick...

Träningsvecka V.7 (V.27)
Måndag: Jogging 36 min + core 20 min
Tisdag: Vattengympa 45 min + Simning 35 min
Onsdag: Jogging 34 min
Torsdag: Simning 50 minuter + Rask promenad 20 minuter
Fredag: Vila
Lördag: Crawlkurs 45 minuter + Simning på egen hand 30 minuter
Söndag: Vila

Totalt 315 minuter och det känns som en bra träningsvecka och det har varit kul träningsmässigt.
Gjorde dock en liten smygvägning och det var inte lika bra märkligt nog. Men det visar sig på riktigt imorgon...

måndag 14 februari 2011

Soffpotatisens kalkylering

Precis som ovan bild känner jag mig efter förra veckan. Visst vet jag att det är klokt att vila och att det var precis det jag skulle göra men det hjälps ju inte när man satt ett minutermål till sig själv. Jag vet, jag vet - hälsa framför allt. Men jag vill TRÄNA. Jag fick ihop hyffsat många minutrar, men ett pass. Hellre många kortare pass än ett långt, egentligen. Eller allra helst många långa pass...

Träningsvecka v.6 (v.26)

Måndag: Vila/sjuk
Tisdag: Vila/sjuk
Onsdag: Vila/sjuk
Torsdag: Vila/sjuk
Fredag: Vila
Lördag: Crawlkurs 45 min + egen simning 65 min
Söndag: Vila (om inte en helskottas massa städning räknas)

Så totalt 110 minuter och allt på simning...

måndag 7 februari 2011

Träningssummering

Träning v.4 (v.24)
Måndag: Spinning 45 minuter
Tisdag: Vattengympa 45 minuter + 30 minuter simning
Onsdag: Vila
Torsdag: Simning 30 minuter
Fredag: Vila
Lördag: Crawlkurs 45 min + 25 minuter egen simning
Söndag: Vila/sjuk

Totalt: 225 minuter

måndag 31 januari 2011

veckosummering

Träningsvecka V.4 (24)

Måndag: Spinning 45 min
Tisdag: Vattengympa 45 min + Crawl 20 min
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila (jobbresa)
Fredag: Vila
Lördag: Crawlkurs 45 min + Crawl (på egen hand) 25min
Söndag: Jogging (gågg) 45 min

Det blev en vilodag mer än jag hade tänkt mig - i onsdags jobbade jag hemma och hade tänkt få in ett lunchpass för att jag skulle till frissan på kvällen. Men så hanns det helt enkelt inte med. Men en helt okej vecka ändå. Skulle velat få in ett till joggingpass dock.

måndag 24 januari 2011

Träning v.3 (v.23)

Måndag: Vila (Mallis)
Tisdag: Vila (Mallis)
Onsdag: Vila (Mallis)
Torsdag: Vila (Mallis) Bortsett från en runda golf
Fredag: Vila (resdag)
Lördag: Crawlkurs 45 min + egen simning 25 min
Söndag: Gågg 42 minuter

Jag hade ju packat ner träningskläderna, men programmet lämnade inte mycket utrymme för att träna faktiskt. Men vi har promenerat en del och jag hade som fri aktivitet på torsdagen valt golf så blev lite rörelse ändå. Försökte tänka på maten men i ärlighetens namn så slank det väl ner mer alkohol än vad man vanligtvis konsumerar på en vecka... Så det blir spännande vägning imorgon.

söndag 16 januari 2011

hyffsad träningsvecka

Träning v.2 (v.22)

Måndag: Vila
Tisdag: Vattengympa 45 min
Onsdag: Vila
Torsdag: Aquagymstick 45 min + 40 min simning
Fredag: Vila
Lördag: Siming 70 minuter
Söndag: Gågg 30 minuter

En ganska hyffsad nystart, lugnt och försiktigt efter sjukdomen.
Nästa vecka åker jag på kick-off på Mallis (varför detta inlägg kommer idag istället för imorgon). Eftersom jag är väldigt osäker på hur det blir med datoråtkomst och framförallt vågåtkomst så är nästa veckas vägning inställd. Packar med mig träningskläderna så får vi se hur det blir :)

måndag 10 januari 2011

veckan som gick v.1

Ja, träningsveckan som gick v.1 är faktiskt inte ens värd att sammanfatta.
Startade året med en förkylning och har därför inte blivit någon träning alls. Det närmsta jag kom var 2½ timmar lång golfrunda i simulator igår.
Det känns dock i armar och rygg i dag, mycket ovana rörelser eftersom jag inte spelat på aslänge.

Men det var kul som attan. Jag delade förstaplatsen fram till hål 15 och sen klappade jag ihop och slutade 3:a av 6. Sen körde jag och långa T närmast hål tävling. Eller tanken var att vi skulle köra tävling och började öva, men efter ett tag gav T upp och sa att han var för trött (jag tror dock det hade mer att göra med att jag kom närmre än honom hela tiden)...

Förkylningen har nu släppt sitt grepp och vecka två skall inledas med träning. Antingen blir det spinning eller löpning idag, har inte riktigt bestämt mig och inväntar söta A's beslut om kvällens träning...

Jo...bilderna trilskas fortfarande.

måndag 13 december 2010

veckan som gick

Träningsveckan som gick blev lite sådär. Drog till Sälen med A och hennes arbetskollegor (och hennes kille) i torsdags och jag har ju rört en massa på mig där, men inte regelrätta träningspass. Kul som attan har jag iaf haft. Så här blev förra veckans summering iaf.

Träningsvecka v.49 (v.15)
Måndag: Vila
Tisdag: Simning 70 minuter
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila (bildag till Sälen)
Fredag: Längdskidor med A (ingen aning om hur länge faktiskt)
Lördag: Slalomdag, ingen koll på hur länge. Lite simning på kvällen, men benen var trötta som attan.
Söndag: Jogging 25 minuter